Sosyal medya, insanların kendi çevresiyle iletişime geçme, paylaşım yapma ve bilgi alışverişinde bulunma imkanı vermektedir. Milyarlarca kullanıcı aktif olarak her gün sosyal medyada vakit geçirmektedir. Hal böyle olunca etkili sosyal medya yönetimi için bu özgür ortamın iyi analiz edilmesi ihtiyacı ortaya çıkıyor.

Milyarlarca kullanıcılar içerisinde kendi networkünü oluşturmak için hemen her marka sosyal medyada yer alıyor. Markalar, mevcut müşterileriyle ve potansiyel müşteri adayları ile direkt olarak iletişime geçmek, güven sağlamak, daha fazla kişiye ulaşmak ve müşterilerini daha iyi anlamak için sosyal medyayı kullanmaktadır. İstatistiklere bakıldığında sosyal medya kullanımı yıllar içerisinde sürekli artış göstermektedir. Dünya üzerinde sosyal medyayı aktif kullanan 3 milyar insan bulunmaktadır.

Sosyal mecralar birbirinden farklıdır, bilinen reklam kanallarından çok farklı bir yapıya sahiptir. Etkileşime girdiğiniz kişiler sadece “dinleyici” konumunda kalmak istemezler. Bu yüzden sosyal mecralar tek taraflı iletişimin yapıldığı bir yer olmadığı için diğer reklam kanallarından ayrılmaktadır.

Doğru  sosyal medya yönetimi için; sosyal medya hesaplarınızı güncel tutmak, kullanıcılarla hızlı bir şekilde iletişim kurmak ve sorularını cevaplamak, her sosyal platformlarda özgün ve dikkat çekici paylaşımlar yapmak, marka hedefleri doğrultusunda hareket etmekte saklıdır. Plansız bir sosyal medya yönetimi, sosyal medya hesaplarınızın güncelliğini koruyamamasına ve kalitesiz içerikler paylaşılmasına neden olabilir. Bu tür sorunların yaşanması da sizi hedeflerinizden uzaklaştıracaktır.

Tüm bunları gerçekleştirerek başarılı bir sosyal medya yöneticisi olmak için bir plana ihtiyacınız bulunmaktadır. Sosyal medya yönetimi için bir plan oluştururken aşağıdaki sorular dikkate alınır.

  • Kime hitap edileceksiniz?
  • Ne paylaşacaksınız?
  • Ne zaman paylaşacaksınız?
  • Hangi platformu hangi amaçla kullanacaksınız?
  • Marka hedefiniz ne?

Hedef kitlenizi belirledikten sonra ilgili kullanıcıların ilgi alanlarını araştırmalısınız. Hazırladığınız paylaşımları bu şekilde hangi alanda paylaşmanız gerektiğinin cevabını elde edeceksiniz. Daha sonra yapacağınız paylaşımların hangi zaman diliminde daha etkili olacağını araştırın. Bu konuda rakip analizi yaparak fikir edinebilirsiniz.

Detaylar için sizi arayalım