Son zamanlara sıkça karşımıza çıkan ve dahası artık neredeyse pazarlamanın mihenk taşlarından biri haline gelen Influencer Marketing’ten kısaca bahsedelim. Sosyal mecralarda belirli bir grubu etkileme gücüne sahip kişilerin; herhangi bir ürünü ya da servisi hedef tüketici grubunu satın almaya yönlendirmesi ile gerçekleşiyor. Böylelikle markalar, iletmek istedikleri mesajları doğrudan ya da dolaylı olarak takipçilere aktarabiliyor. Influencer Marketing hizmeti, marka bilinirliğini arttırmanın ve erişimi hızlı yoldan sağlamanın en kolay yollarından biri olarak karşımıza çıkıyor.

İnternet fenomenlerinin yaygın olmadığı yıllarda, ünlülerin kendi hesaplarında ürün veya hizmet tanıtmalarına aşinaydık. Çoğu zaman reklam koksa da markaların ürünlerini lanse edebilmesi için iyi ve etkili bir yöntemdi. Günümüzde hala katlanarak devam ediyor olsa da şimdi en az ünlüler kadar ilgi çeken yeni bir furya başladı; internet fenomenleri. Fenomenler, belirli bir mesleğe eğitime bağlı olmayabilir ve hatta öğrenci bile olabilir. Önemli olan sosyal mecraları yönetebilme ve kitlelere seslenebilme kabiliyetinin olması. Günümüzde toplumda kabul görmüş ve sevilen ünlülerin yanı sıra, çok iyi yemek yapan biri,gezgin, fotoğrafa meraklı kişiler ya da sosyal medya etkileşimini iyi kullanan sıradan bir kişi bile internet fenomeni haline gelebilir. Influencer Marketingdenen olgu, bu bahsettiğimiz internet fenomenleri ile daha tercih edilen bir hal aldı. Peki Influencer Marketing’in markalara katkısı nedir? Gelin bundan da bahsedelim…

WOMM nedir sorusu ile başlayalım. Ağızdan ağıza yayılan öneriler, bilgiler olarak özetleyebiliriz. (word of mouth marketing – ağızdan kulağa pazarlama) Ürününüzü veya servislerinizi kullanan tüketicilerin, o ürün veya servis hakkında diğer tüketicilere aktarımda bulunması, WOMM’un temasını oluşturur. Tüketiciler, olumlu görüşlerini aktardıkça bu bilgiler ülke sınırlarını aşar ve sosyal medya aracılığı ile herkese ulaşır. Bunu yüksek takipçili bir fenomenyaptığı zaman, etkileşim de doğru oranda artacaktır. Bu pazarlama yöntemi, yıllardır gücü göz ardı edilmiş olsa da diğer pazarlama yöntemlerine göre daha etkilidir. Influencer Marketing, müşterinin kendi sesidir bir nevi; hal böyle olunca hedef kitle bakımından daha güvenilir ve daha denenebilirdir. Influencer Marketing, markaların TV, gazete, banner ya da ila ile ulaşamadıkları kişilere internet yoluyla doğrudan ulaşmalarına hizmet eder. Böylelikle markalar diğer mecralarda belirli bir kitleye hitap ederken, Influencer’lar ile çok daha geniş bir kitleye yayılırlar.

Detaylar için sizi arayalım