Dijital pazarlama neden önemli?

Reklamcılık faaliyetleri uzunca bir dönem ATL ve BTL olmak üzere ikiye ayrılıyordu. Above the line (çizgi üstü) ve below the line (çizgi altı) olmak üzere iki farklı kategoride ele alınan hizmetler, televizyon ve basılı işler olarak sınırlandırılmıştı. 90’lı yılların sonuna doğru hayatımıza dahil olmaya başlayan ve 2000’lerde giderek yaygınlaşan internet markalar için yeni bir mecra doğurdu. Böylelikle klasik pazarlama yaklaşımları değişime uğramak zorunda kaldı. Artık markalar bu sanal dünyada, yeni kurallar ve yöntemler ile varlıklarını sürdürme yarışı içerisindeydiler. Günümüzde dijital pazarlama markaların sürdürülebilir reklam kampanyaları için büyük önem arz etmektedir. Çünkü dijital dünyadaki her şey birer data’dır ve kesin bir şekilde ölçümlenebilir. Bir reklamın kaç kişiye ulaştığı, reklamı görüntüleyenlerin yüzde kaçının kadın olduğu ya da kaç kişinin 18 yaş üstü olduğu gibi detaylar belirlenebilir. Üstelik optimizasyon çalışmaları sayesinde markanın doğrudan kendi hedef kitlesine yönelmesi de sağlanabilir. Bir başka ifadeyle hedef kitlede yer almayan 1 milyon kişiye reklamı göstermek yerine, doğrudan hedef kitle sayılacak 10.000 kişiye reklam göstermek çok daha etkili sonuçlar sağlarken daha düşük maliyet anlamına gelecektir.

Detaylar için sizi arayalım